Starożytny Rzym Architektura rysunki

darmowe opowiadania erotyczne

Temat: Siedem cudów starożytnego Rzymu (2006) Lektor PL
Discovery - Siedem cudów starożytnego Rzymu (2006)


Wszystkie siedem cudów starożytnego Rzymu - Panteon, akwedukty rzymskie, Via Appia, łaźnie Karkalli, forum Trajana, stadion Circus Maximus i Koloseum - były dziełem niezwykłych ludzi zdolnych przekształcić swoje wizje w rzeczywistość.

Do tych wizjonerów należał cesarz Hadrian i inżynierowie-nowatorzy tacy jak Apollodorus. W II wieku naszej ery Rzym stał się "caput mundi" - głową świata. Cudom architektury zbudowanym, by służyły społeczeństwu, takim jak drogi i akwedukty, towarzyszyły konstrukcje budowane z myślą o ich pięknie i niebywałych luksusach. Te projekty zmieniły Rzym w jedno z najwspanialszych miast klasycznej starożytności. Rzym stał się pomnikiem oddającym cześć swoim architektom. Próba analizy planów i idei ówczesnych cesarzy, architektów i inżynierów odsłania wiele tajemnic obiektów i budowli, które zmieniły świat.

Aby móc zobaczyć treść musisz się zalogować. Nie masz konta? Zarejestruj się już teraz!
Źródło: allforfree.net.pl/viewtopic.php?t=4516



Temat: Witam!
Roma(Rzym)- Romanistyka!

Romański,powstały na gruncie starożytnej kultury antycznej
i cywilizacji rzymskiej,
Styl panujący w sztuce europejskiej od XI do XIII w., o charakterze gł. sakralnym; w architekturze najbardziej typowe dla niego są kościoły o surowych formach, ze sklepieniami i łukami półkolistymi.
Języki indoeuropejskie, które wywodzą się z łaciny ludowej, np. rumuński, włoski, francuski, portugalski, hiszpański.

Język Romski ni należy do grupy języków romańskich (przypadkowa zbieżność nazw)
Źródło: hazardzisci.org/forum/viewtopic.php?t=1531


Temat: Aux_Teergois
A mnie to tak czy siak dziwi, zwłaszcza że Polska wtedy nie istniała (chodzi o XIX w.). Ale mogę podać inny przykład dyskryminacji starożytności i średniowiecza. Teraz przerabiam czasy Napoleońskie (następna lekcja to wyprawa na Rosję). Każdy musi się na pamięć nauczyć 6 bitew. A ze starożytności pamiętam tylko 3 z wojen Greków z Persami i to wszystko. O Bizancjum była wzmianka tylko przy rozpadzie Rzymu (V wiek) i zdobyciu Konstantynopola przez Turków (XV wiek.). Może było coś o Justynianie, ale nie pamiętam :/. Mroczne wieki (wczesneśredniowiecze, generalnie przed powstaniem Polski) jest całkiem olane prócz Karola Wielkiego i może Justniana. Nic o wędrówkach ludów prócz postawieniu pod noc mapki z atlasu. Nikt nie tłumaczy skąd i kiedy pojawili się Turcy, Węgrzy, Bułgarzy (o Germanach i Słowianach jakoś mówią...). Nie mówiąc już o tym, że na historii uczymy się tego co powinniśmy robić na plastyce (wille rzymskie, architektura itd.) Rozumiem pojedyncze przykłady, ewentualnie fortyfikacje, ale to co się dzieje to już przesada...

Oczywiście mówię o swoim przykładzie, zwłaszcza że interesuję się historią.
Źródło: eufi.org/showthread.php?t=20135


Temat: Rzym - motor czy hamulec rozwoju cywilizacji
Cytat ze znakomitej książki Jacquesa le Goffa " Kultura średniowiecznej Europy " Oficyna Wydawnicza Volumen Warszawa 1994 s . 23:

"Historia Rzymu od Romulusa stojąca pod znakiem zamknięcia , nawet i w swoich osiągnięciach jest tylko historią ogromnego zasklepienia. Miasto skupia wokół siebie przestzreń rozszerzoną aż do optymalnego obwodu obronnego , która się w I stuleciu zamyka ostatecznie za limes, prawdziwym murem chińskim świata zachodniego. Wewnątrz tego obronnego szańca Miasto eksploatuje , a nie tworzy: żadnych wynalazków technicznych od czasów hellenistycznych : oparta na grabieży gospodarka , której zwycięskie wojny dostarczają niewolniczej siły roboczej i szlachetnych metali czerpanych ze skarbów Wschodu. celuje w sztukach zachowywania : w wojnie , zawsze obronnej mimo pozorów podboju, w prawie , które jest budowane na rusztowaniach praw poprzednich i zabezpieczone pzred innowacjami , w zmyśle państwowym , który jest gwarancją stabilności instytucji , w architekturze która jest sztuką społeczeństw osiadłych. To arcydzieło bezruchu , jakim była kultura rzysmka , zostaje zaatakowane w drugiej połowie II wieku przez erozje sił destrukcji i odnowy"

Dodam od siebie :
W tym ujęciu mamy do czynienia z niespotykanym w dziejach rzowojem fantastycznej kultury greckiej kiedy to błyskawicznie w okresie kilku zaledwie pokoleń powstają zręby cywilizacji zachodniej, potem okres stagnacji w czasach rzymskich oraz prawdziwy regres w czasach średniowiecza. Długa noc Europy ?

Takim symbolem przemian w stosunkach Rzymu z barbarzyńcami jest scena na kolumnie Marka Aureliusza przedstawiająca "cud pioruna ". Machina oblężnicza Barbarzyńców spłonęła od wyładowania atmosferycznego . Porzebny był więc cud aby ocalić oblegane miasto rzymskie . Czasy miażdzącej przewagi technicznej nad Barbarią minęły.

Od czasów szkoły podstawowej Rzym mnie fascynował ale z biegiem lat zacząłem dostrzegać ,że prawdziwi geniusze starożytności to Grecy.
Dobrze się stało ,że Rzym wygrał z Kartaginą bo ocalił kulturę grecką. wszechstronni geniusze byli o niebo lepsi niż pragmatyczni kupcy pozbawieni fantazji i zainteresowania sztuką.
Źródło: strategie.net.pl/viewtopic.php?t=2371


Temat: Historia Sztuki - Projekt - GR. WaWa
Nasze tematy:


Moduł I Architektura

Architektura starożytnej Grecji – Przygotuj prezentację dla uczniów klas maturalnych przedstawiającą na wybranych przykładach architektury Łodzi lub innego miasta wykorzystanie ukształtowanych w starożytnej Grecji porządków architektonicznych
Według załączonej literatury z zakresu historii sztuki starożytnej oraz Zwolińska K., Malicki Z.: Mały słownik terminów sztuk plastycznych. Wyd. IV Warszawa 1993


Moduł II Rzeźba

Rzeźba starożytnego Rzymu
– Zaprojektuj własną kolekcję wizerunków dostojników i cesarzy rzymskich od okresu republikańskiego po okres późnego cesarstwa
Według załączonej literatury przedmiotu z zakresu historii sztuki starożytnej.


Moduł III Malarstwo

Malarstwo starożytnej Grecji
- Zaprojektuj wystawę greckiego malarstwa wazowego i zaplanuj rozmieszczenie poszczególnych typów waz w wybranej przestrzeni muzealnej.
----

I teraz tak, w pierwszym temacie Irek i ja napisaliśmy każdy o 2 budynkach w Wawie, gdzie znajdujemy porządki greckie, + zdjęcia. Mamy też wstęp, złożyłam to już w Wordzie. Teraz czekamy na pozostałą czwórkę.. opiszcie po 2 budynki i prześlijcie do mnie.

W temacie z rzeźby mamy uzbierać "wizerunki", mogą to być zdjęcia rzeźb, płaskorzeźb, whatever, z krótkim opisem dzieła i samego dostojnika. Facet gorąco polecał monety z wizerunkami cesarzy. Proponuję.. każdy bierze po 2 dostojników i dalej tak samo.. tekst + fotki do mnie, a sami przygotujcie się, żeby to "tak trochę" przedstawić na następnych zajęciach.

--

W III module Irek i ja napisaliśmy o kilku wazach/malarzach/miejscach. Wstęp i reszta już sa..
Źródło: pshm.pl/forum/viewtopic.php?t=7


Temat: Muzeum Zamkowe w Malborku
Przekazuję zaproszenie na wystawę na malborskim zamku. Bardzo gdańska to wystawa!

Od 8 sierpnia zapraszamy na wyjątkową wystawę do Muzeum Zamkowego:



Portret artysty na nowo odkryty. Johann Carl Schultz (1801-1873) znany i nieznany.



Zapraszamy Państwa na pierwszą monograficzna wystawę prac Johanna Carla Schulza-wybitnego XIX-wiecznego malarza i grafika, prawdziwego pasjonata zabytków. Wystawa jaka prezentuje Muzeum Zamkowe w Malborku opowiada zarówno o twórczości jak i życiu artysty i gromadzi prace Johanna Carla Schulza ze zborów polskich i niemieckich.

Z malborskim zamkiem wiąże Johanna Carla Schultza cykl wyjątkowych prac –to akwarele przedstawiające rekonstrukcje budowli zamku w romantycznym duchu. To połączenie realistycznego obrazu z wizją autora służące popularyzacji idei odbudowy malborskiego zamku. Powstały w latach 1840-1854. Przez te kilkanaście lat Schulz współpracował z Zarządem Odbudowy Zamku w Malborku opiniując prowadzone prace podczas Xix wiecznej restauracji. Był już wtedy dyrektorem i profesorem Szkoły Sztuk Pięknych mieszczącej się w Złotej Bramie w Gdańsku. I z pasją utrwalał w obrazach i rysunkach zabytki rodzinnego miasta. Na wystawie znajdziemy również prace z albumu, który przyniósł Schulzowi sławę i królewski Złoty Medal. To cykl Gdańsk i jego budowle w oryginalnych sztychach z geometrycznymi szczegółami i tekstem” z lat 1855-1868. Przedstawiają znane miejsca Gdańska: Dwór Artusa, Złotą Bramę, Kościół Maryi Panny, św. Jana czy św. Brygidy. Ale nie brak też widoków tętniących życiem gdańskich ulic: Długiego Targu, Piwnej, Długiej wraz z ich nieodłącznymi elementami: przekupkami, tragarzami, przechodniami.

Johann Carl Schulz to postać zasłużona dla ochrony zabytków. Był rzeczoznawcą berlińskiej komisji do spraw Badania i Konserwacji Zabytków i Towarzystwa Starożytności Pruskich w Królewcu. A w 1856 roku –inicjatorem Stowarzyszenia na rzecz zachowania Starodawnych Budowli i zabytków Sztuki Gdańska. Uważała, że szybko rozwijający się Gdańska XIX wieku traci dawny charakter. Artysta był również miłośnikiem antycznej architektury. Podczas podróży do Italii urzekły go dzieła starożytności, renesansu i baroku jakie podziwiał w Rzymie. Swój zachwyt uwiecznił w obrazach i rysunkach przedstawiających zarówno momenty z Florencji, Sieny czy Mediolanu jak i fascynacje rzymskimi budowlami.

Wystawa na malborskim zamku pokazuje też widoki z podróży Schultza po Niemczech Pomorzu i Prusach. Prawdziwym rarytasem tego zbioru jest jednak świeżo odrestaurowany, nieznany wcześniej szerszej publiczności, obraz Udzielenie sakry biskupiej księciu Józefowi von Hohenzollern-Hechingen przez biskupa von Hapten w 1818 roku” z katedry we Fromborku.

Wystawę zamyka ostatni album artysty „Tutti Frutti”, w którym raz jeszcze przywołuje widoki z Italii Niemiec, Gdańska i okolic.


Portret artysty na nowo odkryty. Johann Carl Schulz (1801-1873) artysta znany i nieznan.

Muzeum Zamkowe w Malborku

Wystawa czynna od 8 sierpnia do 11 października

Kuratorka wystawy : Justyna Lijka
Źródło: wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=1587


Powered by WordPress, © darmowe opowiadania erotyczne